ساخت ۷ هزار مدرسه در دوره رئیس جمهور شهید ابتکار جالب قاضی جنایی برای انتقال جسدی که دفن شده بود قتل دلخراش پسر جوان با قیچی آرایشگری معدوم سازی بیش از ۵ هزار قلیان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کشف ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال شمش طلا در هنگ مرزی تایباد (۶ خرداد ۱۴۰۳) نشت گاز و انفجار منزل مسکونی ۲ مصدوم بر جای گذاشت+تصاویر تیراندازی در کازرون ۵ مجروح برجای گذاشت (۶ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری ۲ مامور قلابی توسط پلیس مشهد دلایل احساس سردی پا در فصل‌های گرم سال چیست؟ پلمب کارگاه آب‌میوه تقلبی | مردم به کد ده‌رقمی استاندارد توجه کنند کشف محموله ۴۱ کیلوگرمی موادمخدر در شهرستان رشتخوار راهنمای جامع رزرو هتل‌های و هتل‌آپارتمان در مشهد بیماران دیابتی عسل مصرف کنند جان‌باختن ۶۱ نفر بر اثر حوادث جوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ جویدن ناخن یک اختلال وسواسی است که باید درمان شود مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی تغییر کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۶ خرداد ۱۴۰۳) | هوای خراسان رضوی تابستانی می‌شود دستگیری ۳ سارق بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت‌وساز مسکن ملی در مشهد + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بی‌خوابی با لیزر درمان می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۸۴۲
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
بی‌خوابی با لیزر درمان می‌شود
اختلال خواب از مشكلات شایع پزشكی و در سلامت جسمی، روانی، احساسی و اجتماعی فرد به‌شدت تأثیرگذار است. این اختلالات شامل بی‌خوابی، آپنه خواب، حمله خواب، اختلال خواب ریتم شبانه‌روزی و سندرم پای بی‌قرار است.
به گزارش شهرآرنیوز، براساس مطالعات، تقریبا از هر ده آمریکایی یک نفر از سندرم پای بی‌قرار رنج می‌برد. کمبود خواب موجب کاهش سطح انرژی در بدن، کاهش خلق (افسردگی) و کاهش تمرکز بوده و بر سلامت عمومی فرد تأثیرگذار است. لیزر‌های درمانی به عنوان یک درمان کمکی در اختلال خواب به‌کار می‌روند و با تأثیرات فتوشیمیایی موجب بالارفتن سلولی و افزایش اکسیژن‌رسانی و افزایش انرژی در بدن می‌شوند. در برخی موارد مشکل خواب، نشانه‌ای از یک بیماری جسمی یا روانی دیگر است.
در این موارد درمان‌های پزشکی و تغییر سبک زندگی برای این بیماران مؤثر است. لیزرتراپی سرد، بدون ایجاد حرارت به‌عنوان درمان مکمل به‌کار رفته و به دلیل داشتن اثرات ضد‌درد، ضدالتهاب و ترمیم نسج؛ کاربرد وسیعی در پزشکی پیدا کرده‌اند. در مواردی که درد مزمن موجب اختلال خواب در بیمار می‌شود مانند آرتریت، سندرم خستگی مزمن، فیبرومیالژی، سردرد و کمردرد مزمن، لیزردرمانی در بهبود درد و اختلال خواب این بیماران موثر است و توصیه به ده جلسه لیزرتراپی در این بیماران می‌شود.
اگر اختلالات خواب بدون درمان باقی بماند مشکلات سلامتی بیشتری به‌همراه خواهد داشت و فرد در فعالیت‌های روزانه و شغلی و ارتباطی آسیب خواهد دید. انجمن جهانی سلامت تخمین زده است که حدود ۳۰ درصد جمعیت جهان مشکل بی‌خوابی دارند. از عوارض اختلال خواب می‌توان به افسردگی، اضطراب، اضافه‌وزن، اختلال تمرکز و کاهش عملکرد شغلی اشاره کرد. ارتباط نزدیکی بین اختلال خواب با اضطراب وجود دارد.
اضطراب موجب بی‌خوابی و نداشتن خواب کافی موجب بالارفتن اضطراب در فرد می‌شود. در این میان «لیزراکوپانکچر» از روش‌های درمانی لیزری در اختلالات خواب است که تاریخچه شروع به کار آن به سال ۱۳۴۵ش/ ۱۹۶۶م برمی‌گردد. لیزراکوپانکچر غیرتهاجمی، بی‌خطر و بدون عارضه است.
بیمارانی که دچار مشکل بی‌خوابی هستند یا چند بار در طول شب از خواب بیدار می‌شوند و کیفیت خواب ناکافی و در طول روز خواب‌آلودگی دارند با لیزراکوپانکچر مشکلات خوابشان کمتر خواهد شد. لیزر طب سوزنی (لیزراکوپانکچر) با ایجاد تعادل در سیستم اتونوم (عصبی) در رفع اختلالات خواب مؤثر شناخته‌شده است.
 
منبع: جام جم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->